سوابق اجرایی آلشپرت در ایران

 

آلشپرت به شكل رسمي از سال 1385/2007 با تيم فوتبال سپاهان جهت بازيهاي آسيايي وارد فوتبال ايران شد. در همان سال تیم شایسته سپاهان  توانست با تجهیزات آلشپرت عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کسب نماید و به عنوان نماینده قاره پهناور آسیا جواز حضور در رقابت های جام باشگاه های جهان که با حضور تیم هایی همچون آث میلان ایتالیا و بوکاجونیورز آرژانتین برگزار شد را کسب نماید. تیم شایسته قاره آسیا با یک پیروزی مقابل نماینده قاره اقیانوسیه و یک شکست برابر نماینده کشور میزبان یعنی ژاپن علیرغم شایستگی هایی که داشت به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

به دنبال رضايت مجموعه تيم سپاهان از سرويس دهي و محصولات آلشپرت در ليگ قهرمانان آسيا 2007 بود كه سپاهان ترجيح داد فصل 87- 86 را با لباس هاي آلشپرت در ميادين حاضر شود. در كنار سپاهان در اين فصل ، پرسپوليس هم تحت حمايت آلشپرت قرار گرفت و در پايان فصل 87- 86 قهرمان ليگ برتر ايران شد.

در فصل 88- 87 علاوه بر پرسپوليس و سپاهان تيم هاي استقلال و راه آهن هم به جمع تيم هاي تحت حمايت آلشپرت پيوستند. در اين فصل هم استقلال توانست با لباسهاي آلشپرت به عنوان قهرماني ليگ برتر ايران دست يابد. در جام حذفی همین فصل راه آهن نیز تا فینال جام حذفی پیش رفت.

دراین فصل تیم های پرسپولیس تهران، استقلال تهران و سپاهان اصفهان با آلشپرت در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافتند.

در فصل 89-88 دو تيم بزرگ ايران يعني پرسپوليس و استقلال تهران به طور كامل با پوشاك آلشپرت تجهيز شدند که در پایان این فصل پرسپولیس به عنوان قهرمانی جام حذفی دست یافت.

از آغاز فصل 90-89 علاوه بر دو تيم بزرگ پايتخت يعني پرسپوليس و استقلال، تيم هاي ذوب آهن، تراكتور سازي، مس کرمان، شاهین بوشهر و شهرداری تبریز هم با پوشاك برند آلشپرت در ميادين حاضر شدند که در پایان فصل ذوب آهن عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس قهرمانی مجدد جام حذفی و استقلال عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کردند. همچنين از ابتداي اين فصل براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران يك توپ واحد براي تمامي مسابقات ليگ از سوي برند آلشپرت معرفي شد. سازمان ليگ با همكاري آلشپرت در اين فصل تمامي مسابقات را با توپ هاي با طرح واحد با برند آلشپرت برگزار كرد.

در این فصل تیم های فوتبال استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان و مس کرمان به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با پوشاک آلشپرت حضور داشته که در این بین تیم ذوب آهن توانست عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

سير صعودي آلشپرت همچنان ادامه داشت تا جايي كه در فصل 91-90 تعداد تيم هاي لیگ برتری مورد حمايت آلشپرت به 11 تيم افزايش پيدا كرد . تيم هاي پرسپوليس، استقلال، تراكتور سازي، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، سايپا، نفت تهران، شاهين بوشهر، مس كرمان، مس سرچشمه و فجر سپاسی در اين فصل از لباسهاي برند آلشپرت بهره بردند. در پایان این فصل استقلال عنوان قهرمانی جام حذفی و جایگاه سوم لیگ برتر و تراکتورسازی عنوان نایب قهرمنی لیگ را از آن خود کردند. در این فصل نیز تمامی توپ های مسابقات لیگ توسط آلشپرت تامین شد.

در این فصل تیم های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن با آلشپرت در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافتند که در این میان ذوب آهن توانست تا مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها پیش برود.

علاوه بر اين در فصل فوتبالي  2012-2011 /91-90 آلشپرت وارد مرحله جديدي از فعاليت خود در ايران شد. در اين سال آلشپرت تامين پوشاك مورد نياز تيم های ملي فوتبال ايران، تیم ملی فوتسال و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را بر عهده گرفت تا این تیم ها در میادین بین المللی با لباس های آلشپرت مقابل حریفان صف آرایی کنند.

فصل 92-91 با گسترش بيشتر فعاليت و پشتيباني آلشپرت از تعداد تيم هاي بيشتري  همراه بود به طوري كه در اين فصل بیش از 14 تيم لیگ برتری به صورت پيوسته و مقطعي از لباسهاي اين برند براي مسابقات خود بهره بردند. پرسپوليس استقلال، تراكتور سازي، ملوان بندر انزلي، فولاد خوزستان، داماش گيلان، سايپا، ذوب آهن، نفت تهران، صباي قم، پيكان، گهر درود، مس كرمان و آلومينيوم هرمزگان با پوشاك آلشپرت ديدار هاي خود را برگزار كردند. سپاهان نیز در دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا از لباس های آلشپرت بهره برد. در این فصل به عنوان سومین فصل پیاپی سازمان لیگ تامین توپ مسابقات لیگ را به آلشپرت سپرد. در پايان اين فصل استقلال قهرمان ليگ برتر ايران شد.

در این فصل نیز قرارداد آلشپرت با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ادامه داشت و تیم ملی فوتبال ایران با آلشپرت در پایان این سال فوتبالی با غلبه بر کره جنوبی برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کرد. علاوه بر این تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز در این سال با آلشپرت به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت و به جام جهانی این رشته صعود کرد.

در این فصل نیز تیم های پرسپولیس، استقلال و سپاهان با البسه آلشپرت در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شدند که تیم پر افتخار سپاهان تا مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها پیش رفت.

در رشته کشتی تیم های ملی در رقابتهای جهانی با پوشاک و دو بنده های آلشپرت به رقابت با حریفان خود پرداختند. در لیگ برتر والیبال آلومینیوم هرمزگان و در لیگ برتر فوتسال گیتی پسند و… لباسهای آلشپرت به تن می کردند.

در فصل 93-92 تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در حالي كه از پوشاك برند آلشپرت بهره مي برد در جام بين قاره اي 2013 كه با حضور قهرمانان قاره ها و جمعي از برترين تيم هاي فوتبال ساحلي جهان در امارات برگزار شد با شايستگي توانست با غلبه بر روسيه قهرمان جهان در فينال عنوان قهرماني مسابقات را از آن خود كند و تاريخ ساز شود.

در اين سال همكاري آلشپرت با فدراسيون كه پيش از اين گسترش پيدا كرده بود ادامه يافت تا تيم هاي ملي فوتبال، فوتبال ساحلي و فوتسال با لباسهاي برند آلشپرت در ميادين بين المللي حاضر شوند. همچنين در همين سال تيم ملي فوتبال ايران با لباسهاي آلشپرت در جام جهاني 2014 برزيل حضور يافت و مقابل تيم هاي نيجريه، آرژانتين و بوسني  و هرزگوين به رقابت پرداخت. نماد يوز پلنگ ايراني در اين سال به عنوان نماد ملي ايران بر روي لباسهاي تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 نقش بست.

در این فصل نیز با توجه به رضایت سازمان لیگ و استقبال باشگاه ها از توپ های آلشپرت مجددا تامین توپ های مسابقات و باشگاه ها به آلشپرت سپرده شد و آلشپرت رسما به عنوان اسپانسر سازمان لیگ معرفی گردید.

در اين فصل پرسپوليس، استقلال، سپاهان، فولاد خوزستان ، ملوان بندر انزلي، داماش گيلان، مس كرمان، صباي قم، گسترش فولاد تبريز و استقلال خوزستان با لباسهاي برند آلشپرت در مسابقات حضور پيدا كردند.

طبق روال گذشته که اکثر تیم های قهرمان، قهرمانی خود را با البسه آلشپرت جشن می گرفتند، در این فصل نیز تیم فولاد به عنوان نماینده شایسته استان خوزستان به این مقام دست یافت و جام قهرمانی را با آلشپرت به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.

در این فصل نیز تیم های استقلال و سپاهان با پوشاک آلشپرت در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کردند که استقلال در این فصل موفق شد به مرحله نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابد.

در فصل 94-93 تيم ملي فوتبال ايران با لباسهاي آلشپرت در جام ملتهاي آسيا 2015 استراليا حضور پيدا كرد.در همين فصل تيم هاي سپاهان، نفت تهران، فولاد خوزستان، راه آهن و استقلال خوزستان از پوشاك آلشپرت براي پوشش تيمي خود استفاده كردند. در پايان اين فصل سپاهان نیز طبق روال گذشته قهرماني ليگ برتر را با آلشپرت از آن خود کرد. در این فصل تیم های نفت تهران و فولاد با آلشپرت به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند که تیم شایسته نفت تهران با یک نمایش درخشان و قابل قبول توانست تا مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها پیش برود.

در این فصل نیز با اصرار سازمان لیگ مبنی بر اسپانسر شدن آلشپرت و تامین توپ های تمامی لیگ های موجود، آلشپرت با هماهنگی با سازمان محیط زیست در حمایت از یوزپلنگ ایرانی در طرحی نو و جالب اقدام به درج تصویر یوز ایرانی بر روی توپ های مورد استفاده در مسابقات لیگ برتر جام خلیج فارس نمود.

همچنین تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز با آلشپرت در این سال در جام جهانی پرتغال حضور پیدا کرد و نمایش درخشانی ارائه کرد. تیم ملی فوتسال نیز با آلشپرت در همین سال در ویتنام به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت. تیم ملی فوتبال امید نیز با از پیش رو برداشتن رقبای خود در حالی که به پوشاک آلشپرت تجهیز شده بود به مراحل بالاتر انتخابی المپیک ریو راه یافت.

تیم والیبال سایپا هم در این فصل با پوشاک آلشپرت به رقابت با حریفان خود در لیگ برتر والیبال پرداخت.

فصل 95-94 با تداوم همكاري با تيم ملي فوتبال ايران همراه بود و پرسپوليس پس از يك فصل وقفه و تجربه اي ناموفق در همكاري با ساير توليدكنندگان لباس بار ديگر تحت حمايت و پشتيباني آلشپرت قرار گرفت.

آلشپرت در ابتدای فصل و در مراسمی متفاوت و برای اولین بار در ایران از سه پیراهن پرسپولیس برای فصل95-94 که یکی از آنها مختص دربی بود رونمایی کرد که به نظر هواداران و کارشناسان به عنوان یکی از زیباترین پیراهن های تاریخ باشگاه پرسپولیس انتخاب شد. نفت تهران و فولاد خوزستان هم به همكاري خود با آلشپرت در اين فصل ادامه دادند. در کنار اینها باشگاه سایپا نیز از میانه های فصل به تیم های تحت پوشش آلشپرت پیوست.

با درخواست مجدد سازمان لیگ از آلشپرت مبنی بر تامین توپ های این فصل مسابقات و با موافقت آلشپرت مبنی بر ادامه همکاری، جدیدترین نسل توپ های فوتبال با تکنولوژی جدید و سرعت بیشتر نسبت به قبل در اختیار سازمان لیگ و باشگاه ها قرار گرفت و آلشپرت در این سال نیز به عنوان اسپانسر در کنار سازمان لیگ قرار گرفت و حمایت خود را همچون سالیان گذشته از فوتبال ایران تداوم بخشید.

علاوه بر این تیم های دسته اولی مس رفسنجان، آلومینیوم هرمزگان، پارسه تهران، آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان و … با البسه آلشپرت در این فصل به میدان رفته اند.

در دیدار دوستانه ستارگان فوتبال جهان مقابل ستارگان ایران که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، افتخاری دیگر نصیب آلشپرت گردید و تیم فوتبال ستارگان جهان با بازیکنان شناخته شده ای از قبیل لوئیز فیگو، روبرتو کارلوس، میشل سالگادو، فابیو کاناوارو، ادگار داویدز، فرناندو هیرو، دووایت یورک و … به طور کامل با پوشاک و لوازم آلشپرت تجهیز و در این مسابقه به میدان رفت.

در این فصل همچنین تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پوشش آلشپرت در رقابتهای جام بین قاره ای امارات و تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای جام جهانی کوچک برزیل با لباس های آلشپرت به میدان رفتند که تیم ملی فوتسال با عنوان نایب قهرمانی و تیم ملی فوتبال ساحلی با عنوان سومی به کار خود پایان دادند.

علاوه بر این تیم ملی فوتسال بانوان ایران نیز با البسه آلشپرت در این سال توانست برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور به عنوان قهرمانی آسیا دست یابد.

البسه باشگاه های یاسین پیشرو، تاسیسات دریایی، دبیری تبریز، مقاومت البرز، میثاق تهران و شرکت ملی حفاری خوزستان در فوتسال و پوشاک تیمی باشگاه های گاز مازندران در کشتی و سایپا و شهرداری ارومیه در والیبال در این فصل توسط آلشپرت تامین شد.

 

فصل 96-95

پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر در فصل 96-95 قرارداد تامین توپ رسمی مسابقات برای هفتمین فصل متوالی مابین سازمان لیگ فوتبال ایران و آلشپرت(uhlsport) به امضا رسید.

همچنین در آغاز این فصل باشگاه سپاهان اصفهان و آلشپرت(uhlsport) دوره جدیدی از همکاری خود را آغاز کردند و به دنبال توافق صورت گرفته مابین طرفین سپاهان دیدارهای خود در فصل 96-95 را با البسه آلشپرت انجام می دهد.

تیم فوتبال مشهد(سیاه جامگان) نیز در آغاز رقابت های لیگ برتر 96-95 با لباس های آلشپرت گام به میدان مسابقات گذاشت.

فولاد خوزستان هم طبق روال چندین فصل گذشته، در این فصل نیز از لباس های آلشپرت برای دیدارهای خود بهره می برد.

استقلال خوزستان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس با لباس های آلشپرت در مسابقات خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان می رود.

تیم های دسته اولی نفت و گاز گچساران، فولاد نوین خوزستان، بادران تهران، نفت مسجد سلیمان، گل گهر سیرجان، پارس جنوبی و … در فصل 96-95 لباس های آلشپرت را به تن کردند.

تیم فوتسال شهرداری ساوه نیز از جمله تیم هایی بود که پوشاک آلشپرت را به عنوان البسه خود در لیگ برتر فوستال برگزید. باشگاه والیبال کاله مازندران هم در این فصل از محصولات آلشپرت برای پوشش رسمی خارج از زمین خود بهره برد.

 

فصل 97-96

در این فصل تیم های فولاد خوزستان و نفت تهران با لباس های آلشپرت مقابل رقبای خود صف آرایی کردند. همچنین تعداد دیگری از باشگاه های لیگ برتری از جمله سپیدرود و صنعت نفت آبادان برای بخشی از البسه خود در این فصل از محصولات آلشپرت بهره بردند. تیم های حاضر در لیگ دسته اول از جمله نفت مسجد سلیمان و … در این فصل لباس های آلشپرت را به تن کردند.

 

 

نفت مسجد سلیمان در پایان این فصل با کسب عنوان قهرمانی لیگ آزادگان به رقابتهای لیگ برتر خلیج فارس در فصل 98-97 صعود کرد.

 

 

 

فصل 98-97

تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر خلیج فارس، اکسین البرز در لیگ دسته اول فوتبال کشور و همچنین تیم ملی حفاری خوزستان در لیگ برتر فوتسال لباسهای آلشپرت را در این فصل مورد استفاده قرار دادند.